Miért?
Magyarországra a 2010-es évek közepén kezdett el beszivárogni a brand safety – avagy márkabiztonság. Persze akkoriban még nem is feltétlenül neveztük brand safety-nek, de a legtöbb hirdető mindig is el akarta kerülni a szerencsétlen márkaüzenet és tartalom társításokat. A YouTube 2015-es brand safety botránya azonban felpörgette az eseményeket és hirtelen a globális szereplők költései már új brand safety providerekkel karöltve érkeztek és hirtelen a médiaügynökségek és sales house-ok mindennapjai váltak a kulcsszó-listák, elérendő targetek és blokkolási riportok. 2020 van és a magyar piacon még mindig nem született átfogó, mindenki által elfogadott tényeken alapuló konszenzus a brand safety-ről.
Az alábbi feltáró elemzéssel a célunk a piaci diskurzus stimulálása és szükséges támpontok megadása a párbeszéd felvételéhez szereplők között, hogy életet leheljünk a márkabiztonság témakörébe.