A Syntax tavalyi riportjában azt vizsgltuk, hogy mennyire változnak az egyes site típusok kockázati értékei az idő múlásával. A 2022-es tavaszi időszakot a 2021-es őszihez hasonlítva, hasonló eredményeket kapunk. A két időszakban nem változott jelentősen a veszélyes tartalmak aránya, annak ellenére, hogy a időközben megindult az orosz-ukrán háború, ami rengeteg márkákra veszélyes tartalmat hozott magával. Ez utalhat egyfajta egyensúlyi pontra a médiatípusoknál, ami viszonylag stabil kiindulási pontot adhat a piaci gondolkodáshoz. Ugyanakkor a kockázatos tartalmak efféle állandóságát a piacon bevett szerkesztési elvek és az olvasói elvárások változása könnyen felrúghatják.
Az egyetlen főbb kategória, ami jelentős változást mutatott, a bulvár, ahol duplájára (4% -> 8%) emelkedett a kifejezetten veszélyes tartalmak aránya. Ez az arány az korábbi riportunkban legveszélyesebbnek ítélt híroldalakéval vetekszik. A körülményes tartalmak között a gazdasági szakoldalaknál láthatunk markánsabb emelkedést, ami a háborút kísérő piaci változások és szankciók nagy mértékű sajtómegjelenéseinek köszönhető.