glowing effect
Vissza a blog oldalra

2025 Programmatic Trendek - Új Irányok, Új Lehetőségek

A programmatic hirdetések világa folyamatosan változik, és 2025-re egy új, izgalmas fejezethez érkezik. A mesterséges intelligencia, az automatizálás, valamint az egyre kifinomultabb célzási megoldások lehetővé teszik, hogy sokkal személyre szabottabb és hatékonyabb hirdetéseket juttassunk el a megfelelő felhasználókhoz. De mik azok az új trendek, amelyekre figyelnünk kell a következő években? Nézzük meg, milyen változások és újdonságok várhatóak 2025-ben.

2025 Programmatic Trendek

1. Hyperperszonalizálás: a jövő hirdetései

A programmatic hirdetések egyik legfontosabb trendje a hyperperszonalizált élmények kialakítása. A hirdetőknek már nem elég, ha a felhasználó érdeklődési köréhez igazítják a hirdetéseket; a 2025-ös évben egyre inkább az lesz a cél, hogy az egyes hirdetések még inkább tükrözzék a felhasználók személyes preferenciáit, életstílusát és viselkedését.


A mesterséges intelligencia és az automatizálás segíthet abban, hogy a hirdetések ne csak általánosan vonzóak legyenek, hanem az adott pillanatban a leginkább releváns üzenetet közvetítsék. Az egyre bővülő adatgyűjtési lehetőségek révén a márkák képesek lesznek olyan tartalmakat létrehozni, amelyek valóban illeszkednek a felhasználók aktuális igényeihez. Azonban mindezt úgy kell megtenni, hogy a felhasználó ne érezze azt, hogy minden egyes mozdulatát figyelemmel kísérik. A finom egyensúly megtalálása kulcsfontosságú lesz, hiszen túlzott személyre szabás esetén a hirdetés inkább zavaró, mint hasznos lehet.


2. Automatikus kreatívok: a személyre szabott tartalmak

Az automatizált kreatívok egyre inkább az évek egyik legfontosabb eszközévé válnak. Miért? Mert lehetőséget adnak arra, hogy gyorsan és dinamikusan reagáljunk a felhasználói igényekre. A programmatic hirdetésekkel lehetőség van olyan kreatívokat gyártani, amelyek az adott felhasználó érdeklődése és előzményei alapján alakítják a hirdetést, legyen szó akár termékajánlókról vagy éppen egy új, személyre szabott üzenetről.


Persze, a személyre szabás határvonalát itt sem szabad átlépni. Az egyensúly megteremtése érdekében fontos, hogy az automatizált kreatívok diszkrét módon, de hatékonyan jelenítsenek meg releváns tartalmakat anélkül, hogy túl személyesek lennének.


És igen, van, aki úgy véli, hogy a telefonján keresztül titokban lehallgatják... Bár ez nem bizonyított tény, számos vicces mém és internetes vicc született a témában. Egy tipikus példa erre, amikor valaki halkan odasúgja a párjának, hogy milyen étterembe menne, vagy mit szeretne karácsonyra, és várja, hogy olyan hirdetés jelenjen meg a telefonján. Itt egy példa:

https://www.youtube.com/shorts/m5VGD-ibh-8.


Bár az efféle hiedelmek szórakoztató meme-eket szülnek, fontos, hogy a hirdetések valóban segítséget nyújtsanak a felhasználóknak anélkül, hogy kényelmetlenül éreznék magukat.


3. Hangalapú hirdetések: az új kommunikációs csatorna

A hangalapú hirdetések a 2025-ös programmatic világában új szintre léphetnek. A hangalapú keresések és interakciók térnyerésével a hirdetők számára egy új és izgalmas csatorna nyílik meg a célzott üzenetek közvetítésére. Az okoseszközök és hangalapú asszisztensek, mint a Google Assistant, Siri vagy Alexa, egyre inkább elérhetők lesznek, és a programmatic hirdetők képesek lesznek kihasználni ezt a trendet, hogy hangalapú reklámokat célozzanak meg a felhasználók számára.


A hangalapú hirdetések, ha jól alkalmazzák őket, személyes és interaktív élményt nyújthatnak, miközben a felhasználók számára kényelmes és zökkenőmentes módot biztosítanak a márkák felfedezésére. Arról még nincs információnk, hogy itthon mikortól lesznek elérhetők ezek a funkciók. 


4. 1st Party Data: a jövő kulcsa

Ahogy egyre inkább elérhetetlenné válnak a harmadik féltől származó adatok, a 1st party data (elsődleges adat) szerepe csak tovább növekszik. A márkák számára elengedhetetlen, hogy saját adatbázisaikra támaszkodjanak, hogy pontosan célozhassák meg a felhasználókat, és a hirdetéseket a lehető legnagyobb relevanciával jeleníthessék meg. Az adatok gyűjtése és kezelése tehát kiemelt figyelmet kap, és az adatvédelmi szabályokkal való összhang biztosítása még fontosabbá válik.


Készen állsz a jövő programmatic hirdetéseire?

dot-ball
Do iT better