glowing effect
Vissza a blog oldalra

Mik voltak kedvenc reklámjaink a 2025-ös Super Bowl-on?

Ha február, akkor Super Bowl – de nem csak a sport miatt! Bár imádjuk a mérkőzéseket, az igazi nagy kedvencünk mégis a reklámblokk, ahol a kreativitás és a marketing világa csúcsra jár. Minden évben várjuk, milyen grandiózus spotokkal rukkolnak elő a márkák – és idén sem kellett csalódnunk! Copy & Content Managerünk, Somogyi Márton most megosztja az idei kedvenceit. Vajon melyik kampány vitte el a pálmát? Nézzük a legnagyobb dobásokat! 


Sportrajongóként, sőt, NFL-rajongóként nagyon durva látni, hogy hová formálódott a Super Bowl az évek alatt.

Celebsimogató, Half Time Show, blockbuster filmek előzeteseinek bemutatója, prémium reklámmustra, ja igen, és amúgy az amerikai foci bajnokság döntője.


Teljesen meg tudom érteni azokat az embereket, akiknek egy huncut elképzelésük sincs, hogy mit szeretnek a magamfajták az amerikai focin. Nettó egyórás játék, amit elnyújtanak reklámokkal és beszéddel több mint három órásra, és amúgy is későn kezdődik, ráadásul a szabályok is bonyolultak. De esküszöm, megéri.

De sajnos ezt most nem azért írom, hogy bárkit is meggyőzzek arról, milyen szép is ez a sport...


Fent már említettem, hogy tele van reklámblokkokkal a közvetítés, egy cipőfűzőt nem lehet bekötni anélkül, hogy ne kapnánk az arcunkba egy Papa John's spotot.

Mindig azt mondom, hogy ezek a spotok ugyanarról szólnak: vegyél egy benzintemető, hatalmas autót, amivel el tudsz menni kajáért, köss rá biztosítást, mert tuti széttöröd előbb-utóbb, és ha a végén elfogy a pénzed, akkor ezek a hitelek vannak.

Furcsa ezt látni az itthoni, gyógyszerfókuszú blokkok után.


Szóval, Super Bowl, arra nem akarok felesleges karaktereket pazarolni, hogy ennek a jelentőségét elmeséljem, de röviden: NAGY. 

Mióta követem a sportot, a reklámokra is mindig külön figyeltem. A tavalyi, 2024-es év szerintem kiemelkedő volt ebből a szempontból. Óriás budget, giga sztárok, klasszik, amcsi rongyrázás. Idén viszont mintha kicsit visszafogottabbra sikerült volna a buli. Mármint amennyire egy ilyen buli visszafogott tud lenni.


Az idei trend leginkább arra felé tendált, hogy több sztár, kevesebb ötlet. És ez is lehet egy fajta megközelítés: egy hatalmas steak mellé mindegy, mi a köret meg a szósz, a lényeg a hús. De fene az ízlésemet, engem igenis érdekel, milyen a krumpli, és mennyire csomós a mártás.


Nézzük az idei kedvenceimet.


Uber Eats

A sort az Uber Eats reklámjával kezdem, mert szerintem tökéletesen passzol a teóriámhoz, miszerint az egész NFL csak azért létezik, hogy legyen egy plusz alkalom hedonista zabálásokat rendezni.

Vicces, pörgős, tele szóviccekkel, az idei felhozatal szerintem legokosabb reklámja. +1 McConaughey zseniális. OMAHA.

https://www.youtube.com/watch?v=TB3szWFjIQs


DoorDash

A DoorDash az itthoni nézők számára kevésbé ismert, és a reklám alapján még inkább zavaros a cég profilja, de amúgy ők is ételházhozszállítók. A spot egy vizuális agymenés, rettenetes túlzás. Ez lehetett az a brainstorming, ahol tényleg nem volt rossz ötlet. Igazi pénzszórás, pont olyan formában, amelyről a reklám is szól.

https://www.youtube.com/watch?v=kYtqW6Jm00Q


HexClad

A HexClad már a határán volt annak a brandnek, amelyet már csak azért sem akarok kipróbálni, mert olyan agresszívan nyomult digitálisan, hogy a könyökömön jött már ki az űrserpenyő – Oprah ide, Gordon Ramsay oda…

De ez a reklám bejött. Lehet, hogy csak azért, mert üdítő volt látni, hogy végre Gordon Ramsayt roastolják, nem pedig ő üvölti le valaki szemöldökét a helyéről. (Külön tetszett, hogy ők is űrserpenyőként gondolnak magukra, pedig eskü, eddig ezt nem láttam tőlük.)

https://www.youtube.com/watch?v=JASHVIF4v50


Stella

Idei második kedvencem a Stella spot. Nincs év Damon- és/vagy Affleck-spot nélkül.

Idén külön jöttek (szerencsére), megspékelve egy kis Beckhammel. Kedves sztori, szerethető karakterek, vicces kikacsintás. Jó volt látni, hogy nem kell feltétlenül teletömni egy reklámot CGI-vel ahhoz, hogy működjön. Azért a lazaságért meg hatalmas pacsi, ahogyan a terméket kezelik benne. Van ízlésük… :)

https://www.youtube.com/watch?v=Jm37gDJ3Y7A


Hellman's

Ha ezt kihagyom, páran megcsípőztek volna az irodában, de igaz, ami igaz, cuki lett ez a kis “remake”. When Harry Met Sally rajongóknak kötelező. 10/10-es homage a romkomok hőskorából, és durva, hogy Billy Crystal sem tud megöregedni.

Tök jó példa ez is arra, hogy elég egy jó alapötlet, és nem kell hozzá egy kisfilmet leforgatni. Vicces, hogy a majonézreklámok évről évre ekkorát mennek, de #teamketchup, szóval jövőre egy Felix- vagy Heinz-reklámot igazán várok!

https://www.youtube.com/watch?v=Qa9YiwYHwZE


Mountain Dew

Végére hagytam az idei WTF-pillanatot: Seal, aki Seal, a "Kiss from a Rose"-t énekli egy sziklán, fókákkal körülötte, egy üdítő reklámjában. Ugye, hogy ugye?

Az egy dolog, hogy azóta a Kiss from a Rose-t dúdolom, de az is, hogy a Seal-fejű fóka rémálmaimban fog kísérteni. Kíváncsi vagyok, hogy trend lesz-e ebből, és Flea beugrik-e egy PetArmor-reklámba.

https://www.youtube.com/watch?v=eVkms228VGo


Szóval, ezek voltak az én kedvenceim idén.

De őszintén? Így, hogy kikapott a Chiefs, kit érdekelnek a reklámok?

dot-ball
Do iT better